„Az infrastrukturális fejlesztéseket finanszírozó programok felszabadítása kétség kívül jó hír. Folytatódhatnak az ország számára létfontosságú EU-beruházások, és jelentősen javul a költségvetés helyzete. Győzelemről azonban szó sincs. Plusz forrást nem kaptunk, csak azt, ami már hónapokkal ezelőtt meg kellett volna érkezzen. Az akció mérlege – ideszámítva a megnövekedett államadósság finanszírozási költségét – alighanem 80-85 milliárd forintos veszteség lesz. És ez nagyon sok pénz, amiből sok minden ‒ mondjuk 40 kilométer autópálya, 80 kilométer közút, 3-4 középméretű várost ellátó szennyvíztisztító és csatornarendszer – épülhetett volna. De ennyi pénzből két és félszer kijött volna a Miskolci, vagy bő háromszor a szegedi villamos ill. trolibusz program is.
Mindemellett félő, hogy a feketeleves csak most következik. Ha a jelenlegi tendenciák folytatódnak, és a támogatások kifizetése decemberig nem éri el az EU által meghatározott minimum szintet százmilliárdos veszteségre készülhetünk. Erről hamarosan bővebben is tudósítunk.”